Šiuo metu medžioju naują darbą. Rasti darbą nėra sunku, jį gauti, jau visai kitas reikalas. Dalinuosi procesu ir pastebėjimais. Ketinantiems gauti pirmą koderio darbą tikiuosi patiks 😃

# Bendrinės darbo aplikacijos yra šūdas

Galvok iš naujo, jei ruoši vieną laišką ir vieną CV visiems. Tai turėtų būti common sense, bet kažkodėl aš pats tikėjausi prasmukti adaptuodamas vieną ir tą patį motyvacinį (cover letter). Mažų mažiausia naivu.

Visi darbdaviai skirtingi ir unikalūs. Agentūra, ko gero, ieško all rounderio, corporitas grynai technical whiz. Googlas ir panašūs ieško book smart techies ir so on. Ar tikrai gali atsiųsti jiems visiems tą patį laišką?

# Paresearchink kompaniją kuriai aplikuoji

Papildoma informacija apie darbdavį tau gali padėti geriau pasirodyti. Tavo tikslas suprasti kas tai per kompanija ir ko jiems reikia. Dažniausia pats darbo skelbimas išduos dalį tau reikiamos informacijos. Papildomas tyrimas tau padės įvertinti būsimą darbdavį ir pasirodyti iš jiems aktualios pusės.

Gali dar paieškoti atsiliepimų, apžiūrėti jų darytus darbus, klientus, pavartyti social media, gausi gan gerą vaizdą. Pre-interviu researchui gali ir užtekti, ypač jei kalba eina apie pirmą darbą.

Bonus taškai už darbuotojų patyrinėjimą. Žodžiu, normalus Facebook laikmečio tyrinėjimas (ką mes visi darom, tik apie tai nekalbam).

# Ar norėtum toje kompanijoje dirbti?

Skelbimas išduoda tik tai, ką kompanija nori apie save pasakyti. Pirmo researcho daly stengiuosi suprasti ar noriu ten dirbti. Net huntindamas pirmąjį savo darbą turėtum atsirinkti su kuo dribti. Būtų labai ne kažką jei pirmas darbas atmuštų fantaziją ir nebenorėtum toliau mokytis.

Žinoma, sunku būti išrankiam, kai nori įsilieti į rinką. Čia matau beveik filosofinę dilemą. Nori gauti pirmą darbą ir tau nesvarbu koks jis bus. Padirbėjęs ir įgavęs patirties galėsi ieškotis kito darbo.

Iš kitos pusės, kvietimai tik iš prastesnių kompanijų gali indikuoti pasiruošimo stoką. Keletas signalų, kurie man sako praleisti šitą kompaniją:

  • Didelė darbuotojų kaita. Šitai lengviausia pamatysi iš periodiškai pasikartojančio to paties darbo skelbimo (gi seki rinką). Besikartojantis darbo skelbimas taip pat gali reikšti, kad jie ne keičia darbuotojus, o tiesiog jų net nesusiranda. Tai pat gali patikrinti rekvizitai.lt, ten puikiai matyti firmos finansinė sveikata, darbuotojų kaita.

  • Prastas websaitas. Lagina, bugai, senas, šablonas vietoj dizaino, etc. Mes kažkaip intuityviai pajuntam tuos dalykus. Jei jau jų pačių websaitas blogas, tai ką galima galvoti apie kitus jų darbus? Ar tikrai išmoksi dalykų būdamas su neatsakingai į savo darbą žiūrinčiais kolegomis.

Jei nesi beviltiškoje situacijoje, siūlyčiau praleisti nekokybiškus darbdavius.

# Kaip parašyti gerą motyvacinį laišką

Motyvacinis laiškas (cover letter) yra tavo bilietas į interviu. Kai siuntinėjau šabloninį laišką, atsakė 1 iš 6. Kai siunčiau pritaikytą laišką, atsakė visi.

Mano galva, geras motyvacinis laiškas turi atsakyti į potencialiam darbdaviui rūpimus klausimus, pabrėžti aktualią darbo patirtį ir parodyti kandidato motyvaciją.

Tyrinėdamas darbdavį susidarei įsivaizduojamą paveikslą ko ieškoma. Dabartiniame etape, tavo darbas kuo labiau atitikti tą personą.

Sekdamas šį paprastą frameworką gali visai nesunkiai parašyti gerą cover letterį. Atsakyk į šiuos klausimus:

  • Kur radai skelbimą ir kodėl nori šio darbo. Paprastai ir aiškiai. Čia tavo įžanga ir prisistatymas. Dažniausia rašau kažką panašaus: Labas (jei pavyko patikimai išresearchinti, labai tiktų vardas), radau jūsų skelbimą skelbimai.org. Esu super duper kietas CSS rašytojas, jamkit mane, nepasigailėsit.
  • Kodėl verta tave pakviesti pokalbiui ir darbui? Turi padėti potencialiam darbdaviui suvokti kodėl būsi jam naudingas. Jau kartojasi dalykai, bet šiuo metu naudingumo demonstravimas yra svarbiausia dalis. Lengviausia šitai pasiekti yra atsakant į darbo skelbimo klausimus.
  • Kiekvienas reikalavimas tebūnie būna planelio dalis. Reikia mokėti Boostrapą, parašai, ką su juo esi veikęs. Reikia mokėti jQuery, sakai, kad praeitam darbe arba dirbant prie kažkokio projekto, parašei kažką su jQuery. Karpyti PSD dizainus? Jop, freelancindamas tą tik ir darei, sukarpei per N puslapių. PHP pagrindai? Well, nelabai moki, bet esi kažkada parašęs easy pluginą draugo WordPress'ui.
  • Asmeniniai projektai parodo tavo motyvaciją. Neturi tikros darbinės patirties? Darbe veikdavai daug paprastesnius dalykus nei reiks naujame? Side project'ai parodo ko mokaisi ir kas tau įdomu. Laisvalaikiu sumetei kokį saičiuką, padėjai kodą GitHub'ę,o saičiukas prieinamas viešai? Valio. Geresnio portfolio nebūna.

Gyvenimo aprašymas yra lyg planelis, o motyvacinis laiškas vaizdingai jį nupasakoja. Naudok gyvenimo aprašymą papasakoti apie savo patirtį, sugebėjimus, technologijų išmanymą ir ateities planus (ką šiuo metu mokaisi).

# Aplikavau į darbą, kas toliau?

Laukimas.

Net keista kiek ilgai gali tekti laukti atsakymo. Iš 6 aplikuotų kompanijų, dvi atrašė arba paskambino per dieną ir pakvietė pokalbiui. Dar vienos darbuotojas parašė, kad aplikaciją gavo ir peržiūrės ateinančią savaitę. Iš likusių atsakymus gavau kai jau nebesitikėjau, praėjus ilgiau nei savaitei.

Darbinimosi procese man labiausia nepatinka laukimas. Kur man dėtis, applyinti toliau ar tikėtis pasiūlymo?

Iš kito pusės suprantu ir būsimas kolegas. Jiems reikia nuspręsti ar būsiu tinkamas darbuotojas, ar mano kompetencija pakankama, ar lengvai įsiliesiu į komandą.

Kitą savaitę tikiuosi papasakoti apie darbo interviu ir užduotis. Pasidalinsiu įžvalgomis ir patarimais.